НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕСДуховна освіта є цілеспрямованим процесом навчання і виховання, який має на меті підготовку пастирів, богословів і церковних фахівців для здійснення місії Церкви в сучасному світі. Підготовка кандидатів у священний сан передбачає сприйняття ними за хіротонії особливих дарів Святого Духа, тому такий вид освітньої діяльності називається духовною освітою. Приготування до служіння відбувається через духовно-просвітницьке зростання і набуття знань і має на меті утвердити майбутнього служителя Церкви в істинах віри та благочестя, тому духовна освіта є обов'язковою для кожного служителя. Священнослужитель і церковнослужитель у сучасному світі покликаний нести проповідь Слова Божого людям з різним освітнім рівнем та соціальним статусом. Він, Пастир, має здійснювати свою місію не лише серед парафіян, а й у освітніх закладах, військових об'єднаннях, лікарнях та різних соціальних установах. Щоб підготувати пастиря, місіонера, катехізатора до виконання складних і різноманітних обов'язків, що накладаються на нього вимогами сучасного життя, необхідне постійне вдосконалення духовної освіти. Навчальна діяльність у ПМДС передбачає: - Засвоєння освітніх стандартів духовної освіти.
- Розробку навчальних та методичних посібників.
- Проведення семінарів та науково-практичних конференцій щодо вдосконалення змісту освітніх програм та навчальних планів.
- Аналіз та впровадження нових технологій у освітній процес духовних навчальних закладів.
Невід'ємною частиною освітнього процесу є методична та науково-дослідна діяльність, а також співпраця з органами державної влади у галузі освітніх ініціатив та світськими навчальними закладами. Організація навчального процесуНавчально-педагогічні процеси у духовних та світських навчальних закладах мають багато спільного. Як світські, так і духовні школи керуються навчальними програмами та планами, мають чотирибальну систему оцінки знань, залікові та екзаменаційні сесії, використовують у процесі навчання систему заохочень та стягнень. Освіта у духовних школах має, однак, і суттєву відмінність, що визначається специфікою богослов'я. Світські навчальні заклади, як відомо, мають дати студенту суму знань. Якщо знання засвоєно, то мету освіти досягнуто. Особливість духовної освіти полягає в тому, що процес навчання у духовному навчальному закладі націлений не лише на підготовку освічених церковних кадрів, важливим завданням курсу навчання у семінарії є процес становлення особистості та внутрішнє духовне зростання учнів. Знання повинні стати для студента життєвим початком, який перетворює його думки, слова, вчинки, його особистість. Справжнє богослов'я – це не "багаж" знань, а досвід духовного життя. Коло предметів, що вивчаються в семінарії та академії, досить широке. Це є біблеїстика, що включає дисципліни, пов'язані з вивченням Святого Письма; богослов'я, що вивчає основні положення християнської віри, християнську моральність, духовну спадщину авторитетних церковних письменників; історія, що включає історію Православної, Католицької та інших християнських Церков, а також історію нехристиянських релігій; філософія, у межах якої значне місце приділяється вивченню релігійно-філософської думки; та літургіка, що вивчає питання церковного уставу, богослужіння, текстології церковних піснеспівів; церковне законодавство; а також давні та сучасні іноземні мови. Учебный процессДуховное образование есть целенаправленный
процесс обучения и воспитания, имеющий своей целью подготовку пастырей,
богословов и церковных специалистов для осуществления миссии Церкви в
современном мире. Подготовка кандидатов в священный сан предполагает восприятие
ими при хиротонии особых даров Святого Духа, поэтому такой вид образовательной
деятельности называется духовным образованием. Приготовление к служению происходит через
духовно-просветительное возрастание и приобретение знаний и имеет своей целью
утвердить будущего служителя Церкви в истинах веры и благочестии, поэтому
духовное образование обязательно для каждого служителя. Священнослужитель и церковнослужитель в
современном мире призван к тому, чтобы нести проповедь Слова Божия людям с
различным образовательным уровнем и социальным статусом. Он, Пастырь, должен
осуществлять свою миссию не только среди прихожан, но и в образовательных
учреждениях, воинских соединениях, больницах и различных социальных
учреждениях. Для того чтобы подготовить пастыря, миссионера,
катехизатора к выполнению сложных и многообразных обязанностей, налагаемых на
него требованиями современной жизни, необходимо постоянное совершенствование
духовного образования. Учебная деятельность в ПМДС предусматривает: - Усвоение образовательных стандартов духовного
образования.
- Разработку учебных и методических пособий.
- Проведение семинаров и научно-практических
конференций по совершенствованию содержания образовательных программ и учебных
планов.
- Анализ и внедрение новых технологий в
образовательный процесс духовных учебных заведений.
Неотъемлемой частью образовательного процесса
является методическая и научно-исследовательская деятельность, а также
сотрудничество с органами государственной власти в области образовательных
инициатив и светскими учебными учреждениями. Организация учебного процесса Учебно-педагогические процессы в духовных и
светских учебных заведениях имеют много общего. Как светские, так и духовные
школы руководствуются учебными программами и планами, имеют четырехбалльную
систему оценки знаний, зачетные и экзаменационные сессии, используют в процессе
обучения систему мер поощрений и взысканий. Образование в духовных школах имеет, однако, и
существенное отличие, которое определяется спецификой богословия. Светские
учебные заведения, как известно, призваны дать студенту сумму знаний. Если
знания усвоены, то цель образования достигнута. Особенность духовного
образования заключается в том, что процесс обучения в духовном учебном
заведении нацелен не только на подготовку образованных церковных кадров. Важной
задачей курса обучения в семинарии является процесс становления личности и
внутренний духовный рост обучающихся. Знания должны стать для студента
жизненным началом, преобразующим его мысли, слова, поступки, его личность.
Подлинное богословие - это не "багаж" знаний, а опыт духовной жизни.
Круг предметов, изучаемых в семинарии и академии,
достаточно широк. Это и библеистика, включающая дисциплины, связанные с
изучением Священного Писания; богословие, изучающее основные положения
христианской веры, христианскую нравственность, духовное наследие авторитетных
церковных писателей; и история, включающая историю Православной, Католической и
других христианских Церквей, а также историю нехристианских религий; философия,
в рамках которой значительное место отводится изучению религиозно-философской мысли; литургика, изучающая вопросы церковного устава,
богослужения, текстологии церковных песнопений; церковное законодательство; а
также древние и современные иностранные языки.
18048
|